Harjuniityn yhtenäiskoulu aloitti toimintansa vuonna 2015. Samana vuonna (16.10.2015) koulun vanhemmat perustivat Harjuniityn koulun vanhemapainyhdistys ryn tukemaan koulun ja kodin välistä yhteistyötä.

Yhdistys on mukana yhteisöllisen oppilashuollon toiminnassa sekä tekee yhteistyötä Nokian Nuorisotoimen ja Haaviston omakotiyhdistyksen kanssa.

Yhdistys suunnittelee toimintaa koulun vuosikellon mukaan ja avustaa jokaista vuosiluokkaa retkillä tms.
- 1.lk retkiavustus
- 2.lk ja 8.lk Ritajärven retkiavustus
- 3.-6.lk melontaretki
- 7.lk ryhmäytymisretki Knuutilaan
- 9.lk juhlaruokailu

tämän lisäksi
- palkitsemme oppilaita keväisin stipendeillä ja Hyvä Kaveri-pokaaleilla
- järjestämme talvitapahtuman (säiden salliessa)
- osallistumme joulumyyjäisten järjestelyihin (myyjäisissä luokat keräävät rahaa retkiä varten)
- hankimme tukioppilaille hupparit
- osallistumme välituntivälineiden hankintaan (mm. ulkopingispöytä, jalkapalloja)

Yhdistys rahoittaa toimintansa pääasiallisesti koulukuvauksesta saaduilla palkkioilla.

Kaikki Harjuniityn koulun oppilaiden huoltajat ovat tervetulleita mukaan toimintaan! Osallistua voit silloin kun se omaan elämäntilanteeseesi sopii. Osallistuminen toimintaan on vapaaehtoistyötä.